Köpvillkor

Leverans

Leveranstid är 3-7 arbetsdagar inrikes. På sommaren och juletid kan leveranstiderna vara något längre.

Över 300 kr är det fraktfritt, annars 29kr.

För outlösta paket debiteras 300 kr. Det innebär alltså att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss. Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket.

Vi levererar även utomlands till Danmark, Norge och Finland. Utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 300 kr. Leveranstid 3-14 dagar.

We also deliver to Denmark, Norway and Finland. Delivery in 3-14 days.

Please, contact us on info@hairandshop.se for more information!

Kortbetalning

Betala säkert med kort via Nets säker kortbetalning.

Vid kortbetalning tillkommer det inga avgifter, summan att betala blir summan Du handlat för + fraktavgift.

Fakturavillkor

Observera: Vi sänder din faktura via email.

Fakturavillkor hos Ecster

Delbetalningsvillkor

Delbetalningsvillkor hos Ecster

Ångerrätt/Reklamation

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du har mottagit varan. Du har rätt att öppna kartongen för att kontrollera att samtliga varor är med och är i gott skick.

Vill du ändra/annullera din order fastän paketet redan har skickats iväg, måste du genomföra en retur.

Vid retur måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka varan på info@hairandshop.se . Varan som skickas tillbaka ska vara i väsentlig oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad och inte har bruten försegling betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat. Kunden står för returfrakten. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Vi administrerar alla returer direkt när de kommer in och om du vill få din faktura makulerad, alternativt få din kortbetalning krediterad eller en ny vara hem skickat, så måste du ta kontakt med oss per mail, glöm inte att ange ordernumret,

Vid reklamationer, hör av dig till våran mejl, info@hairandshop.se . Kunden står för kostnaden när det gäller reklamation och returer. Märk brevet/paketet med ditt namn och adress samt skriv reklamation!

Varorna skickas tillbaka till;

Hair And Shop Köping AB

Ringvägen 76

73133 Köping

Garanti

Hairandshop.se säljer alla el-produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Service

Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder förstklassiga professionella produkter.
Kontakta oss gärna för mer information. 
Kundtjänst: 0221-100 50, info@hairandshop.se
Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördröjning.
 Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi förbehåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny
föreslagen leveranstidpunkt.
 Leveranstid är normalt 2-6 dagar för Sverige. Vi förbehåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

Leveranser till Norge, Finland och Danmark med extra kostnader står kunden för.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.